23 Ekim 2013 Çarşamba

kapitone bebek ceketi yapım aşamaları - 2


Başladığım işi bitirmek adına bu kadar yoğun fotoğrafla, gece yarısı uğraşıyorum da kimin işine yarayacak bilmiyorum. Ceketin kollarını düzgün takabilmek için dikiş payını azalttım. Aslında hafif bir büzgü ile bedene uyarlamak daha iyi olurdu ama ceket o kadar minicik ki üç katman kumaşla, zor geldi. İğnelerle tutturarak makine çektim. 


Astar ile kadife ceketi ters yüzleri birbirine bakacak şekilde içiçe geçirdim. Bu aşamada sadece biye ve ilik-düğme işi kalıyor. 


Önce kesilmiş kenardaki dikiş paylarını yok ettim. Biye geçirileceği için pay gerekmiyor. Her iki ceket parçasının eşit bir şekilde üst üste durmasını sağladım.


Puanlı poplinden 4 cm ende verev kestiğim biyeyi, ütü yapmadan (üşendiğimden) kenarlara tek kat olarak yaklaşık 0,7-0,8 cm den diktim. Yuvarlak bölümlerde sorun olmasa da köşelerde (yaka açıklığı ile ön kenarların kesişme noktası) tam bir dikiş payı-0,7 cm kala, dikişi durdurdum.


 Biyeyi 45 derecelik açı ile yukarı kaldırdım. 


Kaldırdığım bölüm altta dik üçgen olarak kalacak şekilde, biyeyi tekrar yaka açıklığına yerleştirip, kumaşın en uç kısmından dikişe başladım. 


 Bu kısım anlaşılmıyorsa, webde patchwork, quilting açıklamalarında bolca anlatılıyor. 


Biyeyi tüm kenarlara tek parça halinde geçirmek için iki parça biyeyi verev olarak önceden birleştirmiştim. Ne yazık ki tam bitiş yerine geldiğimde, gördüğünüz gibi:)) Yeniden ek yaptım tabii.


Kollara geçireceğim biyeyi, kol ağzını ölçerek halka şeklinde birleştirdim. Yine verev olarak tabii ki. Aslında kol için düz biye de kullanılabilirdi. Ama ek yerlerini mutlaka verev dikmek gerekiyor.


Halka şeklindeki biyeyi kola iğneledim ve aynı şekilde diktim.


Bilgisayarda bir yandan House izleyip, bir yandan da biyeleri el dikişi ile ceket içine katlayarak diktim. Kolay gibi görünüyor tabii size, çok oyalayıcı. Ancak makine dikişini kumaşın yüzünde sevmiyorum, spor dikiş hariç. 

Çok uzun bir yazı oldu. Umarım birinin işine yarar.  Keyifli dikişler...

13 yorum:

  1. diğerleri gibi bu da çok başarılı ve güzel bir çalışma olmuş. tebrikler.

    YanıtlaSil
  2. çok şirin olmuş, çok da güzel anlatmışsın. ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. ilk bakışta bebek yeleği ama detaya inildiğinde ne kadar çok emek var üzerinde, eline sağlık valla çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, emek çok. Bir de sevgi ile dikilince konfeksiyondan farkı ortaya çıkıyor. Gerçekten hoş duygularla diktim bunları.

      Sil
  4. tek kelimeyle şahane olmuş, bir de pembe ya nasıl sevimlii:)) anlatım da çook başarılı, ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bir gün dikerim diyerek bir kenara koymuştum dergiyi. Blogunda görünce aklıma geldi hemen harekete geçtim.

      Sil
  5. Benim böyle birşey dikmeye niyetlenmeme bile daha çok var ama dikmesem bile senin bu anlatımların, verdiğin detaylar çok hoşuma gidiyor. ellerine sağlık, çok çok şirin olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bilirim dikmeye kalksan ortaya ne güzellikler çıkaracağını da, az bekle, bir süre böbürleneyim.

      Sil
  6. merhabalar esma ben.bebek ceketine bayıldım.rengi dikimi süper olmuş.çokta güzel anlatmışsınız.dikişe yeni başlayan biri olarak makine almayı düşünüyorum.bu kapitone ayağı her makinede var mı?(singer brilliance 6160 yada 6180 almayı düşünüyorum.)

    YanıtlaSil
  7. bayildim, ben de kızıma dikmeliyim, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Merhaba
    Bebek ceketi çok güzel görünüyor. Dikişe yeni başladım. Hatta başlamadım makinamı aldım sadece :)
    Bayılıyorum böyle üretken hanımlara. İnşallah ben de böyle güzel şeyler dikebilirim. Sitenizden çok faydalanacağıma benziyor. İnşallah ileride bir kızım olursa bu minik elbiseler çok işime yarayacak :)
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...