17 Aralık 2011 Cumartesi

Çocuk giysi kalıpları



Bir önceki postta yazmıştım etsy'den aldığım vintage çocuk giysi kalıplarımı. Biraraya getirince ne kadar çok olduğunu farkettim. Daha dikilecek çok şey varmış. İnşallah hepsini de dikebilirim. Daha önce yazmadım sanırım, profesyonel ya da dikiş konusunda iddialı değilim, hiç kursa gitmedim ve ancak kalıp ile dikebiliyorum. Tabii bu kadar çok çocuk elbisesi dikince insan gözü kapalı da kesip biçebilir herhalde, o aşamaya gelemedim henüz. İnternet ve Burda dergileri sağolsun. Çok şey öğrendim paylaşımcı blog yazarlarından ve Burda'dan.


Bu kalıpların çoğu vintage. Birçoğunu denedim ve gerçekten güzel, ölçüleri de iyi. İçinde şekilli anlatımları da var. Dil biraz zorlasa da dikiş terimleri hep aynı olduğu için anlaşılıyor. İşin güzel yanı dikiş paylarının da içinde olması.


Bu tür kalıpları ben Türkiye'de, en azından Ankara'da bulamadım. İnternet alışverişine bağımlı olmak yoruyor bazen. Kumaş çeşitliliği de öyle. Neden ülkemizde de cıvıl cıvıl çeşit çeşit kumaşlar bulabileceğimiz yerler yok ya da varsa da ben bilmiyorum. Bulabildiğim nadir güzel kumaşın da ya başka rengi yok ya kombinleyebileceğim aynı cinsten benzeri yok.


Bir gün Ankara'da da dikişseverlerin tüm arzularına cevap verecek güzel bir mağaza açılır inşallah.

17 yorum:

  1. bende aynı durumdan şikayetçiyim..ne istediğim gibi kumaş bulabiliyorum ne de çocuk kalıbı:(( yurtdışında çeşit çok..

    YanıtlaSil
  2. Holle, İstanbul bu konuda Ankara'dan daha iyi olsa da orda da her istediğin kumaşı ve malzemeyi bulamıyorsun. Ne yazık ki böyle.

    YanıtlaSil
  3. yeni dikiş makinası sahibi biri olarak blogunuzun taze takipçilerindenim. bende ankaradayım. zafer carsısında kalıp bulabilme umudumu yitirdim. acaba siz etsyden nasıl alısveris yapıyorsunuz? paypal kullanıyormusunuz? kargo ne kadaar geliyor? cevaplayabilirseniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
  4. Mihl, hoşgeldiniz. Bu blog da yeni zaten. Ben Etsy için google'dan arama yaptığımda Sesiber'e rastlamış ve adım adım talimatlarını uygulayarak üye olmuştum. Paypal kullanmak sanırım zorunlu idi. Çoktandır kullanmıyorum. Bu işi Sesiber çok güzel anlatmış ve sanırım nette tek.
    Kalıplarla biraz uğraşınca insan daha kolay model değiştirebiliyor, ben Burda dergilerini daha çok seviyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. vakit ayırdıgınız için teşekkürler. bende adım adım başlasam bu kıvama gelirim inşaallah

    YanıtlaSil
  6. Şık düğmeye bakabilirsiniz. Orda farklı kumaşlar var.

    YanıtlaSil
  7. Çok geç oldu ama yine de bilgi vermeden gecmiyim dedim.Bursa bu konuda bir cennet.Hem uygun fiyatlı hem de bol cesit.Hem de her turlu kumas(elbiselik,döseme,nevresim,abiye ....)aradıgınız her seyi bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  8. Gec oldu ama bilgi vermeden gecmiyim.Bursa kumas konusunda bir cennet.Her türden kuması uygun fiyata Bursa'dan temin edebilirsiniz.Ben calistigim icin ancak c.tesi gezebiliyorum kumas pazarını.Tabii cok kalabalık oluyor magazalar.Hafta icini tavsiye ederim.Rahat rahat gezebilir,istediginiz her turde kuması aynı magazada binbir cesitte bulabilir ,gonlunuzce alıs-veris yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için. Bursa'da yıllar önce, 1,5 sene kadar yaşadım. O zaman da öyleydi. Demek ki şimdi de öyle. İnşallah yolum düşerse bakarım.

      Sil
  9. en sondaki modeller çok hoşuma gitti. benımde 74 senesinin dergileri var elimde:))

    YanıtlaSil
  10. etsy'den alışverişi nasıl yaptığınızı çok merak ettim. sanırım siteyi bulamadım ya da site ingilizce . rica edersem sitenin linki atarsanız çok mutlu olurum.

    YanıtlaSil
  11. Bende çocuk kalıpları satın almak istiyorum. etsy'den alışverişi nasıl yaptığınızı çok merak ettim.sanırım ben buldum fakat site ingilizce olduğu için emin olamadım . rica etsem alışveriş yaptığınız sitenin linki atabilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  12. yukarda resimdeki dergileri nerden nasıl temin edebiliriz .. yardım ederseniz sevinirim tugrul 05078323424

    YanıtlaSil
  13. yukarda resimdeki dergileri nerden nasıl temin edebiliriz .. yardım ederseniz sevinirim tugrul 05078323424

    YanıtlaSil
  14. Serpil Ulubay, etsy tamamen İngilizce bir site. www.etsy.com Yalnız burada genelde kullanılmış kalıplar oluyor. Bu kalıpları satan başka siteler de var. Mesela http://butterick.mccall.com/

    Tuğrul Vanli, bunlar dergi değil, Yalnızca eski giysi kalıpları. www.etsy.com dan aldım.

    YanıtlaSil
  15. Çocuk elbiseleri çok güzel ellerinize sağlık. Bende bu kalıplardan almak istiyorum fakat beden ölçülerinden anlamıyorum. Zaten kalıpları da arkadaşım için alacağım. 1ila 3 yaş arasındaki çocuklar için hangi bedenlerde kalıp almalıyım "Simplicity Pattern" ve "Butterick" için. Şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  16. merhaba ben bu kervana yeni katılanlardanım fakat hiç bir bilgim yok ilgim çok 2kızım 1oğlum var çocuklarıma birşeyler dikmek istiyorum fakat kalıbım yok nerden bulabilecegimide bilmiyorum yayınladıgınız yabancı dergilerdeki modellere bayıldım ve sizin dikdiklerinize bu degilere nasıl ulaşabilirim ben samsunda yaşıyorum yardımcı olabilecekmisiniz...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...