29 Ocak 2012 Pazar

yazlık kloş etek


Bahar gelsin istiyorum artık. Onun içindir ki cıvıl cıvıl, renkli, çiçekli kumaşlara gözüm kayıyor. Bir yerden başlamalı. Puanlı pembe ile küçük yeğene kloş bir etek, bir de çiçekli kumaşlarla yazlık elbiseler dikmeli. Her zamanki gibi 2 ve 5 yaş için birer tane.

Küçük kızlar, döndüklerinde tamamen açılan eteklere bayılıyor. Üşenmediğim zaman elbiselerin eteklerini kloş yapmaya çalışıyorum, kumaş bol olduğu sürece. Nette kloş etek kesimi için değişik öneriler var. Ben bütün olarak kesmeyi tercih ediyorum. Özellikle çocuklarda, beli biraz geniş tutup, bel bandına lastik geçiriyorum. Fermuar açıklığı istenirse sadece arka orta ya da yandan kesilebilir.


Kloş etek kesmek için çemberin çevresi formülünden hareketle, bel genişliği/6.28=r yarıçapı bularak dörde katlanmış kumaşın merkezinden r uzunluğunda 1/4 daireyi; yine merkezden r+etek uzunluğunda 1/4 daireyi çiziyorum. İlk daire kesilip çıkınca ikinci, ortası delik daire eteği oluşturuyor.


Bel çevresine bel bandını geçirip lastik takınca fazlasıyla açılan bir kloş etek oluyor. Büyükler için dikilen kloş eteğin boyunu sonradan tekrar ayarlamak gerekse de, küçüklerde buna pek gerek olmuyor.

Etek uçlarına büzgülü şerit diktim ama makinam bozulduğu için sürfile yapamıyorum. Çok dağılırsa fırfırı söker atarız. Sürfile derken bazılarının sülfile dediği aklıma geldi, tıpkı pli ya da pili yerine pile dendiği gibi. Benim en sevdiğim de Fransızca ''chemin de table'' denilen ve bir türlü Türkçe karşılığı bulunamayan nesnenin şömen tablası, şömende tablası hatta şömen tablosu olarak adlandırılması. Neyse ki ''runner'' girdi dilimize de kurtulduk?!

Bu blogu da artık günlük olarak kullansam iyi olacak. Sadece Türkçe'den bahsetsek aylarca yazı yazılır herhalde.

21 yorum:

  1. çok şık olmuş.ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Halime, çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Görünce ben de bahar gelsin istedim, içim açıldı :)

    Eşortman, gardolap, maydonoz var aklıma gelen. Bir de ben yıllardır sarmısak yazar okurdum, doğrusu sarımsakmış.

    Mutlu Pazarlar...

    YanıtlaSil
  4. Sibel Hanım, teşekkürler. Dalgınlıkla mailinize yazmışım. Şimdi tekrar yazmayayım. Ben de sarmısak bilirdim ama, hem de çok emindim doğruluğundan. Elimdeki eski sözlüğüm de ''sarımsak'' diye diretmese TDK'ya bile inanmayacak kadar. Ama sarımsak doğruymuş.

    Mutlu pazarlar size de...

    YanıtlaSil
  5. Tasarimi olsun,kumas secimi olsun,cok güzel bir calisma cikmis ortaya.Ellerine saglik ;)

    YanıtlaSil
  6. Vintage duygular, çok teşekkür ederim. Kızınız biraz büyüsün, o da bayılacak kloş eteklere. İş yerinde arkadaşların kreşe giden kızlarına diktim, yatarken bile çıkarmak istememişler. Hatta kızlardan biri, o gün pliseli ve bol bir etek giymiş olan müdür (müdire) hanıma:''Bi dönsene, açılıyor mu eteğin'' demişti.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. dikis bilen ve seven biri olarak etek cok guzel olmus,kanavice panonuz ve tablolarda cok hos.beni ziyaret ederseniz kanaviceyi nekadar sevdigimi anlarsiniz,guzel gunler

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım çok şık olmuş .sevgiler

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık...her kumaş cinsinsine de uygulanabilir mi?

    bu arada matematiksel tarifinize bayıldım...benim gibi amatör bir terzinin başka türlü anlaması mümkün olmuyor:)Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. yıllar önce kendime diktiğim kloş eteğimi hatırladım..ne kıymetliydi benim için..ilk kez kendime birşey dikmiştim..ellerinize sağlık . çok cici olmuş..sevgiler

    YanıtlaSil
  11. TheMonk, Teşekkürler. Çok esnek olmayan her kumaşa olur herhalde.
    yasemin, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  12. Cihan, sayfanız muhteşem bitiremedim daha. Evinize sanatevi denilebilir sanırım.
    Mihrimah, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. çok güzel ve pratik ellerinize sağlık. yaz için kızıma deneyebilirim bir tane...

    YanıtlaSil
  14. çok guzel olmus ellerınıze saglık

    YanıtlaSil
  15. çok güzel olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel olmuş elinize sağlık. Bende Bugünlerde dikmeye çalışıyorum ama birtürlü beceremedim,Hiç dikiş bilgim olmadığından kaynaklanıyor tabi.Ama azmettim en sonunda dikicem..

    YanıtlaSil
  17. nesli, grace, keskin makas, tipitoş çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize sağlık çok şirin olmuş. Ben çocukken ananem bana hep bu tarz etek dikerdi. Belimi karışla ölçer, kumaşı dörde katlardı. Bir bakardık etek olmuş. Şimdi ben de kızım için dikmeyi düşünüyorum, bakalım becerebilecek miyim?Umarım sizinki kadar güzel olur.

    YanıtlaSil
  19. dikiş merağım üzerine sitenize rasladım ve izlemeye aldım. güzel şeyler yapmışsınız ellerinize sağlık. kılarıma dikmeliyim en kısa zamanda. ben de beklerim
    http://mehtapinrengi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  20. ellerinize sağlık çok şirin ve bir o kadar güzel olmuş iyi günlerde kullansın sahibi :)

    YanıtlaSil
  21. Tam da böyle bir etek dikmek istiyordum. Nasıl olur diye düşünüyordum fikir oldu bana :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...