23 Ocak 2012 Pazartesi

Elleri çalıştırmak


El işleri, el sanatları veya hobi olarak diğer el becerisi ile üretime dayalı işlerle uğraşanlar bilir: Ellerinle ürettiğin bir şeyi kullanmanın, seyretmenin, hediye etmenin keyfi başkadır. Başkadır, çünkü uzun sürer, gururludur, sadece  paranızı kullanarak değil beyninizi, yaratıcılığınızı, tüm bedeninizi ve en önemlisi ellerinizi kullanarak ortaya çıkarmışsınızdır onu. Sevgili Berceste'nin ''parmakları çalıştırmak'' konulu güzel yazısını okuyunca daha bir önem verir oldum ellerime. (Parmakları elle bütün olarak düşünüyoruz doğal olarak)

Şimdiye kadar yaptığım pek çok şeyi yakınlarım ve çevremdekilerle paylaşmış olsam da, hala severek kullandığım (ya da seyrettiğim) bazı üretimlerim yıllardır bana keyif veriyor. Birbiriyle ilgisiz, dekorla uyumsuz bile olsa...


Odamın baş köşesinde asılı çapraz nakış (kanaviçe) :


Salon ile mutfak arasındaki camlı kapıyı bir parça kapatmak için keten ve dantel kullanarak diktiğim perde:


Şık düğmeden aldığım minicik çiçekleri, yerleştirdiğim kartonda yapılma saksı ve yanında magnet olarak alıp kırılınca mutfakta dolap kapağına yapıştırdığım saksı (Dolap kapağından boyutları anlaşılabilir, küçük parmak kadar var, yok): 


Fırsat ve zaman bulup bir zamanlar yaptığım yağlı boya çalışmalarımdan bazılarından bir kesit: (semazen) ve


Sırtında bebek taşıyan kız:


Ve yalnızca çerçeve olarak kullanma niyeti ile (içine nakış yerleştirmek üzere) Jua'dan alıp, sonra içindeki çiçekleri çıkarıp atmaya kıyamadığım çerçeveler: 


Şimdilik bu kadar...

6 yorum:

  1. cok güzeller...anneannemi hatirlatti bana,nasilda özledim simdi..

    YanıtlaSil
  2. çok şık olmuş hepside canım el emeği göz nuru şeyler her zaman hazırlardan iyidir.emeğine sağlık .sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Vintage Duygular, teşekkür ederim. Ne diyeceğimi bilemedim şimdi. Sevdiklerinden uzakta olmak zor tabii.

    Mihrimah, çok teşekkür ederim. Haklısınız. Satın alınanların aksine bizim gözümüzde değerleri gün geçtikte artıyor.

    YanıtlaSil
  4. çok emek vermişsiniz hepsi harika, tablolara bayıldım ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. nesii: çok teşekkür ederim. Blogunuzu geziyorum, tamamlayamadım daha. çok güzel şeyler var. sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Hepsi birbirinden guzel, o eller beyni de calistiriyor. Hepsine toptan sagliklar dilerim :)

    Linki Evren'in bloguna girmis miydin?

    (Ben bu aralar gec okuyabiliyorum yazilari :(( )

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...