15 Ocak 2012 Pazar

''necefli maşrapa'' ve bir elbise


Cuma akşamı dikiş makinam arızalandığı için hafta sonu dikiş dikemeyince necefli maşrapanın arz-ı endam etmesi gerektiğinden, yayınıma kızımın ilköğretimde ev ekonomisi dersinde diktiği (diktiğimiz ) elbiseyle devam edeyim dedim. (Başlıktaki 'eski'yi kaldırdım. 10-12 yıl önce dikmiştik. Kızım hala saklıyor.)


Kızım küçükken de bu model elbiseden dikmiş ve çok sevmiştik. Kalıbı Burda dergisinin çok eski sayılarından ve ne yazık ki elimde yok.


Aşağıda büyük halinde belli olan, arka bedenin kruvaze kesimi, uçlardan başlayan kemerin öne dolanıp düğme ile iliklenip beli sarması, bel çizgisinden biraz daha aşağıda başlayan büzgülü eteği ile hep severim bu modeli.


Aslında elbise de değil, bir tür jile olarak ve içine tshirt giyilerek kullanılıyordu.


Çocukluğumda tek kanallı, tek programlı televizyon yayını sırasında, teknik bir arıza oluşup yayına ara vermek durumunda kalındığında, ekranla beliren bir resim olurdu ki bu resim daha çok necefli maşrapa olurdu. Tabii onun necefli maşrapa olduğunu da yazdıkları için bilirdik, yoksa necefi de maşrapayı da pek bilenimiz yoktu. Netten baktığımda bu resim olduğu yazılmiş, pek emin değilim ama doğrusunu da hatırlayamadım.


Teknik arıza dışında Ankara'da şu anda kar yağdığını da belirteyim, sıcak ülkelerde yaşayanlara inat.




4 yorum:

  1. cok güzel,cok sirinmis..saklamamak olurmu böyle güzel bir elbiseyi.ellerinize saglik ;)

    YanıtlaSil
  2. Vintage duygular, ben de hangi yorumunuzdan cevaplamaya başlayacağımı şaşırdım. Nasıl güzel bir 'hoşgeldin' oldu bu böyle. Beğenininiz beni çok mutlu etti. Blogunuzu uzun zamandır severek, çok beğenerek izliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Necefli maşrapa bilinmez mi, eski tek kanallı zamanları bilenler onu da muhakkak hatırlarlar:))) Necefli maşrapalar çeşit çeşit olurdu yanlış hatırlamıyorsam, kimi müzelerden alınmış halleriyle sergilenirlerdi öylece.. Benim de ara ara Necefli Maşrapa görüntüsüne ihtiyacım olmuyor değil hani;) Bu arada yıllar önce dikilmiş demişsiniz iyi ki de paylaştınız, çok hoş bence, emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten benim hatırladığım necefli maşrapa da bu değildi, nette ancak bunu bulabildim. Yayına ara verince lazım oluyor:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...