9 Şubat 2012 Perşembe

anlatımlı minik kloş elbise


Abla için dikilen kloş eteğin aynısından 2 yaşındaki miniğe de kesip, etek kullanımının o yaşlarda zor olduğunu düşünerek elbise haline getirdim. Üst beden kalıbı olarak daha önceki elbiselerin kalıbını kullandım.


Amacım bir tutorial postu yayınlamak değil. Artık çok rahat dikebildiğim astarlı ve kolsuz elbise dikerken öğrendiğim bazı bilgi ve teknikleri paylaşmak. Örneğin dikiş paylarını eşit kesmenin ne kadar önemli olduğu, astar ile kumaşın birebir eşit ya da bazı modeller için uyumlu kesilmesinin şart olduğu,  biçkide gösterilen özenin, dikiş sırasında işimizi kolaylaştırdığı...



Astarlı kolsuz elbise dikerken, bu model gibi bir tarafı açık ise dikmek kolay. Burda dergisindeki tarifte daha zor bir teknik anlatılıyor ama ben açıklık olan modellerde üst beden yan dikişlerini dikmeden kol, boyun ve arka açıklık dikişlerini çekerek astar ile kumaşı birleştirip yüzüne çeviriyor ve yan dikişi sonra dikiyorum.


Üstte ikinci resimde görüldüğü gibi önce kumaşı omuz dikişlerini dikerek birbirine ekliyorum. Aynı işlemi astar için de yapıyorum. Sonra yüzleri birbirine bakacak şekilde üst üste kumaş ve astarı yerleştirip, arka açıklıktan başlayarak boyun oyuğunu ve devamında yine arka açıklığın diğer tarafını, sonra koltuk altından kol oyuğunu dikiyorum.


Fotograflar gece çekildiği için net olmayabilir. Üzerlerine tıklayarak büyütebilirsiniz.




Dikiş tamamlandıktan sonra ön tarafta kumaş ile astar arasından, omuzlardaki dar tünellerden arka küçük parçaları çekerek yüzüne çeviriyor ve ütülüyorum.






Resimler umarım anlatabiliyordur. Aşağıdaki resimlerde görüldüğü gibi yan dikişleri kapatıp, üst bedeni tamamlıyorum.






Kestiğim etek ile aynı şekilde astar etek kesip bu kez ikisini birlikte belde birleştiriyorum. Etek ile  üst bedenin birbirine denk olması için etek beline astar ve kumaşı birlikte hafif büzgü yaparak üst bedenin sadece kumaş olan kısmına iğneliyorum. Üst beden astarı boşta kalacak.


İğnelenmiş hali:


 Astar boşta:


Üst beden kumaşı ile eteği makine dikişi ile birleştirdikten sonra boşta kalan astarı düzgün bir şekilde içe katlayarak bele tutturuyorum.


Bu hali ile normalde içten el dikişi ile bastırıyorum ki bu kez öyle yapmadım.


 Elbisenin yüzünden tam ek yerinin dibinden makine çektim, arkada astarın da dikildiğini ellerimle hissederek.


Nitekim de tutturmuşum,  soldaki izler büzgüden kalan iğne izleri.


Üç yaş altı elbiselere düğme dikmeyi tercih etmiyor, çıt çıt bastırıyorum. Bu elbiseyi de miniğe zarar vermeyecek şekilde nasıl süslerim düşünüyorum.


Sonradan eklenen not: Etek alt baskı dikişi için Burda dergisinin anlattığı yöntemi kullanıyorum: Etek ucuna önce zikzak dikişle sürfile yapıp sonra da 1/2 cm arkaya katlıyorum. Yüzünden, kat yerine yakın incecik düz dikiş çekiyorum. Merak etmeyin esneme yapsa da ütü yapınca düzeliyor. (Tembel işi biraz. Ne demişler: Terzinin dikişi kötü, yüzünün akı ütü!...)

Sonradan eklenen ikinci not: Bu anlatımımın bir tutorial olmadığını söylemiştim. Buna göre dikecek olan arkadaşlara uyarı: Boyun ve kol ağzı dikişlerini diktikten sonra resimde görüldüğü gibi dikiş paylarını çıtlatmanız (aralıklarla kesikler yapmanız) gerekir, özellikle yuvarlak bölgelerde. Aksi takdirde kumaşı tersyüz edemezsiniz.

16 yorum:

  1. ne ğüzel anlatmışsınız harika.ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş ben astarlamakta zorlanıyordum,sizin anlatımınızı dikkate alarak dikicem birdaha..
    bu arada beline beyaz kurdaleyle önden arkaya doğru tutturup arkara fiyonk olsa hoş dururdu

    YanıtlaSil
  3. çok şık olmuş ellerine sağlık.anlatım içinde ayrıca teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık çok güzel yapmışsınız bundan da ötesi çok güzel anlatmışsınız

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuş ve çok güzel anlatmışsınız teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  6. Elbise çok şirin olmuş, modelide, rengide harika. :)

    ELlerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Güzel yorumlarınız ve önerileriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Hem cok güzel anlatmissin,hemde harika bir is cikarmissin. Kumas secimide tam benim zevkim.Ellerine saglik. Sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  9. diktiklerinde çantalarında çok hoş olmuş cnm,ellerine sağlık..
    bana da beklerim
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. giyim dikiş, teşekkürler. Blogunuzu izlemeye aldım. Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. bır de ölçülerini bilseydik keşke

    YanıtlaSil
  12. bir de ölçülerini bilseydık keşke ben hıçbıryerde çocuk elbıse kalıpları bulamıyoum:((

    YanıtlaSil
  13. Ölçüleri derken? Kalıp yayınlamam doğru olmaz çünkü kalıplarım değil, Burda dergisinden. Hem etik değil hem de hukuken doğru değil. Rumuzunuzdan bir yere ulaşamadım. Nerde yaşıyorsunuz bilmediğimden yardımcı olamıyorum.

    YanıtlaSil
  14. merhaba ben yeni doğan elbise dikicem acaba arkaya boydan düğme mi kullanıyorsunuz yoksa sadece atlet kısmına mı düğme geliyor

    YanıtlaSil
  15. Yenidoğan için boydan düğme yapmak daha kullanışlı olur gibi geliyor. Ben hiç 1 yaş öncesine hiç yapmadım. Ama giydirme kolaylığı açısından sanki tamamı boydan boya düğmeli iyi olur gibi

    YanıtlaSil
  16. Çok hoş olmuş,emeğinize sağlık...Ben de geçenlerde kızım için böyle bir elbise dikme girişiminde bulundum,daha önce hiç astarlı dikmediğim ve dikiş bilgim fazla olmadığı için epey bir üzerinde düşündükten sonra sizin gibi üst bedeni yanlardan açık bırakarak birleştirmeye karar verdim.Yine de kendime güvenemedim,Burda'ya ve bir bilene danıştım,omuzlardan açık bırakılması gerektiğini öğrendim.Baya bir zorlandım ama fena olmadı,sizin uyguladığınız teknik daha mı kolay olurdu acaba?Makinama ayar yapınca bitirip blogumda yayınlayacağım,yorumlarınızı beklerim...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...