11 Mart 2013 Pazartesi

dikiş makinesi

Görsel alıntıdır


Daha önce fitilli biye ile yastık dikmekle ilgili yazacağımı söylediğim postu, fotoğrafların eksik olması nedeniyle ileri bir tarihe bırakıp, dikişe başlamak istediğini ama hangi makineyi seçmesi gerektiğini bilmediğini söyleyerek fikrimi soran arkadaşlar için yazıyorum.

Dikişe yeni başlamak, yıllardır dikiş dikiyor olmak veya dikiş biliyor olup arada bir dikmek, bunlar önemli değil. Önemli olan ne yapmak istediğiniz ve neler yapabileceğiniz.

Yani istek ve ihtiyacın belirlenmesi.

Hiç dikiş bilmiyor ve kendi kendime öğrenebilir miyim diyorsanız, fazla masraf etmemek gerekir ama kendinize güveniyorsanız biraz masrafa değer doğrusu. Sonuçta çok büyük bir yetenek gerektirmiyor dikiş işleri.

Dikiş makinesinde aranacak en önemli özellik tabii ki düz dikiş, güzel ve rahat dikmesi. Piyasada mevcut tüm markaların en basit modelleri bile düz dikişin yanında, zikzak dikiş ve aşamalı da olsa ilik yapabiliyor. Hiç bilmeyenler ve denemek isteyenlere en az böyle bir makine tavsiye edebilirim. Basit modele bir kaç özellik daha eklendikçe, fiyat artıyor. Fiyat-kalite dengesi sanki Singer'de daha oturmuş gibi. Tabii benim bir uzman olmadığımı da hesaba katın lütfen. 

Ben Singer veya Pfaff tercih ederdim, diğer markaları da çok beğenen arkadaşlarım var: Brother, Bernina, Janome v.s. Aynı özellik ve fiyat varsa, kalite de üç aşağı beş yukarı aynı ise en az ses çıkaranı tercih edebilirsiniz.



Bence en güzel düz dikişi, eskiden anne, anneannelerimizin kullandığı, siyah renkli, sadece düz dikiş diken pedallı makineler dikiyor. (Sanayi tipi makineleri hesaba katmıyorum.)

Benim makineme gelince: İki tane dikiş makinem var Pfaff Ambition 1.0 ve Singer Cobra (20+ yaş). Her ikisi de değişik piko desenleri ve tek aşamalı ilik yapabiliyor.


Bir ara esnek dikişe takmış ve dikiş makinesinde bu özelliği arar olmuştum. Meğer bu özellik, kapalı zikzak dikişi imiş. Penye, jarse ve esnek kumaşlarla çalışacaksanız esnek dikiş hikaye, overloksuz biraz zor dikersiniz.

Her iki makinede de çok ince ve çok kalın kumaşları dikmekte zorlanıyorum. Kalın dediğim de bayağı kalın, örneğin üç kat kalın keçe. Singer de pfaff da kalın kumaşları rahat dikiyor bir yere kadar tabii. Sanayi tipi makine gibi değil.


Pfaff olan, süper desenler yapabiliyor, yazı yazabiliyor, her gün farklı bir özelliğini buluyorum, kullanmasam da hoşuma gidiyor. Yalnız desen adlarının çevirisini yapan zat-ı muhteremin Türkçesi biraz kıt sanırım. Yerel ağızla tercüme yapmış:


Dikiş dikenlerin yalnızca yerel kültürlerde var olduklarını düşünüyor çevirmen arkadaş. Firmanın iflas etmiş olması etkili midir acaba bu zihniyete? Bir örnek daha, buyrun: "standart sülfire"


Okunabiliyor mu? Çeviriyi yapanda ve bu çeviriyi kabul edende ve de ithalatçıdaki bu lakaydinin, üreticide bulunmadığını ümit ediyorum.  Gerçi düşünüyorum da, okuma-yazma bilmeyen lise-üniversite mezunu  o kadar çok insan var ki... Neyse boşverelim bunları.... İşte bunlar, çevirmenimizin "köpüme" diye çevirmeyi uygun gördüğü yorganlama (quilting) desenleri.


Yorganlama ayağı olmadan bile çok güzel yorganlama yapabildiğini de yazmıştım. Yani iki kat kumaş arasında elyaf varken, kumaşı kaydırmadan rahat dikebiliyor bu makine, IDT ayakları sayesinde. Unutmadan bir  enteresan çeviri daha:


Çok uzun bir post oldu, güzel bir hafta geçirmeniz dileği ile...

22 yorum:

  1. Sorumada bu sekilde topdan cevap verdiginiz icin tskler sanirim singer. 6810 gibi bir makina alsam iyidir pfaff in iflas etmesi singer almayi mecbur kildi bende acikcasi servis acisindan. tekrar tskler elleriniz dert gormesin ve kolay gelee ♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son günlerde yoğun olarak maillerde aynı soru ile karşılaşınca direkt konuya dalmak zorunda hissettim kendimi. İnşallah yardımcı olabilmişimdir.

      Sil
  2. Evet süpermiş...Ne güzel. Keşke bende böyle nakış yapan birşey alsaymışım. Evi baştan yaratırdım :) Külliyen yalan. Bakar bakar sever. Dururdu evde. Sanki şimdi zaman buluyorumda....:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman olmasa da istediğin şeyleri yapabileceğini bilmek mutluluk veriyor insana, vakit bulunca yaparız.

      Sil
  3. çeviri şahane :D ama makinenin dikiş seçeneklerindeki çokluğa bayıldım, uzun yıllar güle güle kullanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, seçenek çokluğu iyi bir özellik de keşke daha fazla vakit ayırabilsek. Sevgiler.

      Sil
  4. Çeviriler süpermiş :)) Özellikle en sonuncu çeviri gerçekten çok hoş!! Tabii hem komik hem de acı malesef.. Makinenizi iyi günlerde kullanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İlikleri postu yazarken farkettim. Okuma ihtiyacı duymamışım hiç demek ki. Son projenizin bitmiş halini merakla bekliyorum.

      Sil
  5. Hayalimdeki makina,güle güle kullan.Bende aranızda acemi olarak destek bekliyorum.Bloguma beklerim,çocuk kostümleri dikiyorum.
    http://solanahtarim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. post harika .senin pfaff dikiş makinesinde baskı ayagını kalın ve ince kumaşlara göre ayarlama şansın var:))singerlerde o yok :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili dikisdersi, teşekkür ederim. Ben genelde ortalama kumaşlarla çalıştığımdan ayarlama falan yapmıyorum. Hatta, nasıl ayarlanır bilmiyorum bile. Ama öğreneceğim en kısa zamanda. Blogun da pek sessiz bu günlerde. Her şey yolundadır inşallah...

      Sil
    2. üstad bizim evde en az 25 yıllık singer yoknaz var bej rengi döküm olanlardan baskı ayağı için ayarı var ama makine yıllardır kullanılmadığından biraz hantallaşmış durumda pedalı ya hep ya hiç ayarı yok mesela,
      çok fazla desen seçeneği var(diskli)
      siz eskileri daha sağlam buluyor ve beğeniyorsunuz (elna postunuzdan bliyorum)
      bende diyorum yeni makine almaktansa ona bakım mı yaptırsam, ne dersiniz?

      Sil
    3. Soruyu üstüme almıyorum, dikisdersi üstada sorulmuş diye, bakalım ne diyecek?

      Sil
    4. singer yoknazım kimbilir nerede hangi hurda da ben singer yoknaz kullanamadım.hep pase yaptı.dikişi bırakacaktım 25 sene önce:)yeni dikiş makinesi alın derim ben

      dikiş terapi .baskı ayarın sanıyorum N harfinin oldugu buton onu saga ve sola döndürdügünde kase ve ipekli ayarlarına getirebilirsin:)

      Sil
    5. dikişdersi;yanıt için çok teşekkürler ,
      dikişterapi; fırfırlı etek çok şirin olmuş
      kolaylıklar herkese...

      Sil
  7. evde yoktum bulundugum yerde internette yoktu ,

    mola verdim diyelim:)

    YanıtlaSil
  8. Ben de bu siralar makinami (brother-memnunum) kurcaliyorum. hersey penye kumas almam, kumasi kesen teyzenin ballpoint igneyle dik ama demesi, benim ha? demem, eve gelip cift igneyi kesfetmem ama bir turlu uygulamaya gecemememle basladi. okudugm kaynaklarin nerdeyse tamami overloksuz bu isin olmayacagini soyluyor ama yine de denemeye deger. bir de ilik acma aparatini takamiyorum bir turlu. bloglar yutup filan biryere kadar birinci elden bakip gormek lazim sanki:) iste boyle bir yorumun daha sonuna geldik yazdim da yazdim:) sevgileerr...

    YanıtlaSil
  9. Penye kumaşı dikmek için önerilen iğne, yuvarlak uçlu iğne ve esprisi de örgüyü delmemesi, ipleri çekmemesi. Penye, jarse gibi kumaşlar biliyorsun bir tür örgü kumaş, dokuma değil. Benim overloksuz zor dediğim biraz daha profesyonel dikiş, yani jarse, vücuda oturan bir bluz diktiğini düşün. Yoksa ben penye iğnesi kullanarak normal makinede, düz ve zikzak dikişle taytlar, elbiseler diktim çok. Güzel de oldu. Hiç şüphem yok sen daha da güzel dikersin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. merhabalar sizi hemen takibe aldım bende sizi beklerim
    www.kendimceseyler.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. kendimce şeyler, teşekkürler. Ben de sizi takipteyim.

    YanıtlaSil
  12. Singer 1412 veya 2250 almayı düşünüyorum. İstediğim temel şey penyeleri sıkıntısız dikebilmek.birde en az iki kat ince keçe dikerken sıkıntı yaşamamak.her ikisinde de opsiyonel iğne kullanımı ile penye triko kot dikimi mevcut.ancak 1412de esnek dikiş-penye Jarse triko için özel dikis fonksiyonu diyor.2250 de bu yazmiyor.2250de ise sülfire yapabilme yazıyor,1412 de yazmiyor.sizce hangisini tercih etmeliyim

    YanıtlaSil
  13. Merhaba , bende ikinci el singer cobra aldim ama mekik sarmayi yapamiyorum . Ayrintili anlatabilirmisiniz ?sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...