6 Ekim 2013 Pazar

kalıpsız elbise


Havalar birden soğuyup karakış yüzünü gösterince, sıcak tutacak bir şeyler dikmek gerekti. Sanırım ilk defa kendime kalıpsız bir elbise diktim. Kalıpsız dediğime bakmayın, öyle elbiseyi kumaşın üstüne koy, aynından kes falan değil, oturup başka bir elbiseden ince ince kalıp çıkardım.


Güneşte açık renk görünüyor, antrasit oysa, hatta siyah. Ne olur ne olmaz diye dikiş paylarını çok bıraktığım için tüm hatları çizmem gerekiyordu. Normalde hiç çizmeden dikiş payını her zaman 1 cm bırakır ve o paydan dikerim. Bol teyel, işaret falan uğraşamam. Çizgileri eş parçaya aktarmak için (bol teyel yerine) yüz yüze yerleştirip elimle vurarak kopyaladım. Kaygan olmayan kumaşlarda iyi sonuç veriyor. 


Kol dikişinde dikiş payını fazla tutmak hatalı dikmeme neden olduğundan payı kestim. Yine de çizgiyi aktarmak için aynı pıtpıtlama yöntemini kullandım. 


Dikiş payını tam aşağıdaki gibi dikebilecek şekilde ayarlıyorum her zaman, o da yaklaşık 1 cm gibi oluyor. Makinenin ayağını ölçü alıp, tam ayağın kenarından devam edecek şekilde dikiyorum. 


Kol ve etek baskısı çift iğne ile yapıldı. Kolun kısa olması kumaşın yetmemesinden, neden az kumaş aldığımı bilmiyorum. Elbisenin boyu da biraz kısa tabi.


Yakayı çift kat diktim, önce yaka açıklığı ölçüsünde kestiğim düz kumaşı birbirine ekledim. Sonra tek kenarını yaka açıklığına birleştirdim. Diğer açık kenarı ise içe zikzik dikişle içe bastırdım. Bu kadar 

12 yorum:

  1. Çok şık ve güzel bir elbise olmuş.Güle güle giyersiniz inşallah...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş. Tekniklerde güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, insan bilmeyince uyduruyor böyle.

      Sil
  3. ama çok güzel olmuş :) güle güle kullanın....

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Güzel günlerde giyin :)

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuş. bloğunuzu çok beğendim, özellikle hem çalışıp hem bu kadar güzel işler ortaya çıkarabilmenizçok güzel ve beni birkez daha yüreklendirdi. sizler gibi becerikli hanimları gördükçe ben de yapabilirim diyorum. :) sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogumun adı gibi dikiş benim için bir tedavi ya da rahatlama aracı.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...