9 Mart 2012 Cuma

kumaş bitirme-1


Çoğu kez bir daha bulamam diyerek beğendiğim her kumaşı almak suretiyle evde neredeyse tepeme dökülecek kumaş yığınlarından kurtulma çabalarım, dikme hızımın kumaş satın alma hızına oranının çok  küçük olması nedeniyle, kayda değer bir gelişme gösteremiyor ne yazık ki. 


Birisi rengini beğenerek aldığım, diğeri dokusuna hayran olduğum güderi kumaşlar, Burda dergisi 02/2011 sayısındaki etek ve bluza dönüştüler. 37 cm'lik etek boyu, giyilebilme olasılığının az olduğunu düşündürdüğünden, aynı cins başka renkte bir kumaş ile etek ucuna ek yapmak durumunda kaldım. Yaratıcılıkla bir ilgisi yok demek istiyorum. 


Gizli fermuarı gerektiği gibi dikmeyi öğrendim ancak etek belinin pervaz ile çevrilmesi kısmı ne Burda dergisinde anlatıldığı şekilde, ne de konfeksiyon eteklerden bakarak yaptığım şekilde istediğim sonucu vermiyor. Gizli fermuar ile etek beline pervaz çevirme tekniğini birileri anlatsa ne güzel olacak, nette rastlayamadım.


Bluz ise bol giyinmekten hoşlanmayanlara tavsiye edilesi değil. 36 beden olmasına rağmen kol açıklığı fazla büyük göründü gözüme ama kalıpta oynama yapmadım.


Kanguru cepleri hoşuma gittiği için denedim diyebilirim. Beli lastikle büzüldüğü için cepler tam görünmüyor.


Modeli burada:

18 yorum:

  1. http://www.dikisdersi.com/2011/12/kalem-etek-dikisi-4-astar-dikisi-ve.html

    bu yazımda gizli fermuarda pervaz kısmı yardımcı olur sanıyorum ,güle güle kullanın bence etek daha kullanışlı olmuş

    YanıtlaSil
  2. dikis dersi, bilgi için çok teşekkür ederim. aslında oraya da baktım ama belki kafam karışıktı ya da yorgundum, anlayamadım. Fermuarın resmini de ekledim şimdi aslında sorun yok resim iyi çıkmamış. Beni kumaş içinde kalan fermuarın fazlalığı rahatsız ediyor. Burda dergisindeki anlatımda önce pervaz bele dikiliyor sanırım, ben önce pervazın fermuara dikilmesi gerektiğini düşünüyorum (Emin değilim.) Sonra da beli dikerken fermuarın fazlalığını katlayayım mı, yoksa dikiş payı ile birlikte keseyim mi bilemiyorum. Eğitim şart kardeşim! :)

    YanıtlaSil
  3. Ha, bir de kendim için bir şey diktiğim yok. Diktiğim yetişkin giyimse bu kızıma dikilmiş olup beğendiği takdirde giyecektir.

    YanıtlaSil
  4. hiç faslalık kalmıyor fermuarda kesilen birşey yok aslında resimlerken hep yakın mesafeden çekmeye çalışmıştım ,emini ki kızınız da çok begenecek...

    YanıtlaSil
  5. Harika olmus!Renklerde cok hos,ellerine saglik. ;) Yalniz ilk cümle benim icinde gecerli u.U

    YanıtlaSil
  6. Dikişdersi, çok çok teşekkürler. Demek ki orda hata yapıyorum. ben fermuarın en üste yakın sert kısmını atabilmek için neredeyse 2-3 cm aşağıdan dikiyorum. O yüzden fazlalık kalıyor. Bundan sonra doğrudan dikerim fazlalık bırakmadan. Tekrar teşekkürlerimi sunuyorum, iyi bir ders aldım.

    YanıtlaSil
  7. Vintage Duygular, kumaş endüstrisi işini biliyor. Giyime ya da dikişe meraklı kadınların hastalığı galiba bu. Giyime meraklı olmayan kadın yoktur zaten de... Ben daha çok minik giysiler dikmeyi sevsem de her türlü kumaşı alıyorum. Sevgiler kızına ve sana.

    YanıtlaSil
  8. bluzu yapsam mı diye düşündüm hep, yaptığınızı görünce sevindim açıkcası ellerinize sağlık. güle güle giiyin :)

    YanıtlaSil
  9. İkiside çok şık olmuş iyi ve sağlıklı günlerde kullanın.Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  10. benimde sizin gibi kafamda pervaz ve fermuar ikilisi ile ilgili sorular vardı laçin tenelin uzman tv için çektikleri videolarda etek dikişinde bu konuyu anlatıyorlar bana yardımı oldu belki işinize yarar :)

    YanıtlaSil
  11. tatlıhayat, teşekkür ederim.
    berry, teşekkürler. haklısınız Laçin de anlatmıştı ve videoyu da izledim. O önce pervazı dikiyor sonra fermuarı. Ben öyle hiç denemedim. Aslında bir kaç teknik var bu konuda sanırım. Dikiş hocamız (dikisdersi.com) daha iyi bilir.

    YanıtlaSil
  12. Bluz da etek de çok hoş olmuş. Modelleri de renkleri de, ve hatta renklerin birbiriyle uyumu da şahane!

    YanıtlaSil
  13. özellikle eteği çok beğendim, uzatma kısmına minik işlemeler çok şeker durabilirmiş...pul boncuk olabilir yada minik keçe kumaş parçaları ile desenler olabilirmiş... güle güle giyin :)

    YanıtlaSil
  14. Selcen, yorumuna ve fikre teşekkür ederim. Evet biraz hareket katılabilirdi ama benim, benden de sade giyinmeyi seven kızıma beğendiremezdim herhalde. Bazen kızım keşke biraz kokoş olsaydı dediğim zamanlar da olmuyor değil. Bu arada blogunu takip ediyordum da son zamanlarda ihmal etmiş unutmuşum. Blog açınca eklemeyi unuttum demek ki öylece kaldı, şimdi ekliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. estgfurullah:( yardımcıolmaya çalışıyorum elimden geldigince .yakında video olarak yükleyebilirim .biraz yaz olsun .gelinimiz bize gelsin o video çekecek ben dikecegim :)

    YanıtlaSil
  16. :D Kumaş alışverişleri konusunda kendime yaptığım vicdan azabına şu an itibariyle son veriyorum! Gerek sizin yazınızdan gerekse gelen yorumlardan yalnız olmadığımı anlıyorum çok şükür! :P
    Ellerinize sağlık. Her iki model de çok güzel olmuş. Ancak bluz için hangi patronu kullandığınızı merak ettim. Kendiniz çıkartmadıysanız tabii.
    Bilgi verirseniz sevinirim. Bahar / yaz sezonu için çok kullanışlı bir model olacaktır.
    keyifli dikişler :))

    YanıtlaSil
  17. dikisdersi, yardımlarınızı esirgemediğiniz için teşekkür ederim.
    kendindik, kumaş bitirme operasyonu bir ileri 5 geri hızı ile devam ediyor. vicdan yapmaya gerek yok, hepimiz faniyiz, üç kuruşluk zevkimiz de bu. Ne yapalım yani? Yeni dolaplar almak almak lazım!
    Bluz 2/2011 burda 114 numaralı model. Size de keyifli dikişler.

    YanıtlaSil
  18. :))) patron numarası için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...