11 Mart 2012 Pazar

dikiş kaynak kitaplarım


İnternet dışındaki dikiş ile ilgili yardımcılarım. İnternetten çok şey öğrendim ama basılı kaynağın yerini de hiç bir şey dolduramıyor. Bu arada Burda, Neue Mode ve diğer dergileri de unutmamak gerekli. 


İlgilendiğim ve anlık da olsa merak ettiğim her konuda kitap ve dergi alıyorum, sadece dikişle ilgili değil, resim, müzik, örgü ve nakış gibi el sanatları ile ilgili ya da meslekî, tarihî, kültürel v.s. kitap ve süreli yayınların; ayrıca bu meraklar ve mesleğimle ilgili ihtiyacım olan malzemenin, elimin altında bulunuyor olması, bana her zaman güven veryor. Örneğin, lise yıllarımda Sefiller'i (kısaltılmış baskısı değil tabii) okuduğumda, Fransız Devrimi'ni en ince ayrıntısına kadar öğrenebilmek için Devrimler ve Karşı Devrimler Ansiklopedisi'ni satın almıştım, bilmem kaç aylık harçlığımı vererek. O zamanlar internet yoktu tabii ki ama şimdi de özellikle belli bazı konularda en güvenilir kaynağın yine de kitap olduğunu düşünüyorum. 


İzlediğim bloglardan Coton et Lavande'da, bende de bulunan ve henüz kendisinden yararlanarak hiç bir şey dikmediğim HOME-MADE VİNTAGE adlı kitabı görünce vintage görünümlü ev tekstili dikme merakım depreşti. İtiraf edeyim, kitaplardan post yapma fikri de öyle oluştu. 


Bundan sonrakiler de amazon.com'dan aldığım yorganlama (quilting) merakıma hizmet eden kitaplarım. Bir de başlayabilseydim. 


 Özellikle hoşuma giden bu kitabın çok güzel ve ayrıntılı bir anlatımı var.


Aşağıda görüldüğü gibi:


Diğerleri

9 yorum:

  1. ne güzel yazmışsınız... keşke sizin gibi bir arkadaşım olsaydı yakınlarımda. hobilerimiz aynı şeylermiş.. tek bşaına birşeyler yapmaya çalışmak çok zor, üstelik ismek'e bile gidecek vaktim yok.

    YanıtlaSil
  2. Selcen, önceden takip ettiğimden biliyorum, insan kendisine de haksızlık etmemeli. Kursa gitmek tabii işi biraz daha kolaylaştırıyor ama severek yapılan ve özen gösterilen her iş güzel oluyor. Tıpkı blogundakiler gibi.

    YanıtlaSil
  3. Ah bir de ingilizce bilsem de böyle kaynaklardan ben de faydalanabilsem :(

    YanıtlaSil
  4. Haberok, bu kitapların pek çoğu dil bilgisi gerektirmiyor. Özellikle de o söylediğim kitap öyle güzel resimlemiş ki yazıya gerek kalmıyor. ben de iyi dil bilmiyorum ama dikiş ile ilgili olanları rahatlıkla çözebiliyorum bana yetiyor.

    YanıtlaSil
  5. Ben de yakın zamanda Amazon'dan kitaplar sipariş ettim ama gelmesi çok uzun sürdü. Şimdi yeniden sipariş vermek istesem de gözüm korktu biraz. Sende nasıl olmuştu, hatırlıyor musun?
    Bir de ilk fotoğraftaki iki kitap birbirinden çok farklı mı? Ben de kırmızı kapaklı olan var. Diğerini de şöyle bir karıştırıp, benzer şeyler varmış diyerek almamıştım. Ama senin de fikrini almak isterim.

    YanıtlaSil
  6. Ololi, amazon Türkiye dağıtımında epy sıkıntılı olabiliyor. 4 kitabımın 3 tanesi sorunsuz gelmişti, bir tanesi ise Şubat 2011 de aldığım halde Nisan ayında gelmemişti. Ücreti iade ettiler. (shipping hariç) ve geçen hafta işyerinde bu kitabı zarfı bile açılmamış halde buldum. Biri almış bir dolaba kilitlemiş. Şimdi ücretini ödemeye çalışıyorum.

    İlk iki kitap aynı şeyleri anlatıyor olsalar da farklı şekilde olduğu için aldım. Sanki kırmızı olan daha iyi ve yeterli gibi... Bana bakma ben bir kitap daha çıksa onu da alırım, bu konuda aç gözlüyüm.

    YanıtlaSil
  7. ben de almak istiyorum zaman zaman :)kitabın içindekilere göz atınca biraz bana göre yetersiz gibi gelmişti ...:((aa tabiki hiç bilmeyenler için bulunmaz kaynak da diyebilirim .güle güle kullanın ...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, tüm emekleriniz icin ellerinize saglik diyorum, hepsi bir harika... Ben de dikise yeni basladim da size danismak istedigim; eger biliyorsaniz erkek kiyafet kalibi bulabilecegim bir dergi, kitap ve ya web sitesi yazarsaniz cok sevinirim, tesekkurler...

    YanıtlaSil
  9. Tiki Kezban, teşekkürler. Erkek giyimi ilgimi çekmediği için fazla bilgim yok. Burda dergilerinde oluyor bazen. Ya da yerli, yabancı hazır kalıpları kullanabilirsiniz belki. Yardim edemediğim için üzgünüm. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...