9 Kasım 2014 Pazar

etek klasikleri


Hafta sonu tatili için Ankara'ya gelen kızım dönüşte 4 etek, 1 elbise, 1 panço ve bir bluzdan oluşan Ankara ganimeti ile valizini doldurdu. Etekler son diktiklerim, diğerlerini yayınlamıştım. Güle güle giysin.


Model seçmeye uğraşmadan elimde bulunan kumaşlardan çan etek ve dar etek kalıpları ile diktim hepsini. Şu alttaki ya saf yün ya da yüksek oranda yün barındırıyor ki ütülerken çok fena yün koktu. Üsteki kaz ayağı desenli kumaş ise yumuşacık, esnek ve kaliteli bir kumaş.




Eskiden çeyiz için seccade işlenirdi, şimdilerde pek kalmadı sanırım. Örgü, nakış derken fena sarmış bunlara. Giderken bir dolu nakışlık keten, nakış ipi v.s. götürdü evden. Bu da o seccadelerden.


Son olarak bir Kastamonu el dokuması, kim bilir kaç yıllık. Ne yapacağını bilememiş kuzenim, ablama vermiş o da denemek için büyükçe bir parçayı bana verdi. 1/2 metre eninde dokunmuş, kalınca bir kumaş. Şu peştemal diye satılan seyrek dokumalar gibi değil.


Sanıyorum %100 pamuk. Ne yapsam diye düşündüm. Çanta, yastık, pamuklu dantel ile parçalar birleştirilerek perde, masa örtüsü, runner v.s.

Bu hafta sonu böylece geçti, Umarım hafta içinde bir şeyler yapabilirim. Kafam proje dolu. Herkese bol güneşli, verimli ve huzurlu bir hafta dilerim.

13 yorum:

  1. Çok güzel olmuş etekler, favorim kazayağı desenli olan, ne kadar şanslıymış kızınız, iyi günlerde giysin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Benim de hoşuma gitti o etek. Sevgiler.

      Sil
  2. Kiz baba evine gelince, evin duvarlari titrermis!!! ( benide alip gidecek diye) :))))
    Sanirim boyle bir durum olmus bu, ama boyle becerikli bir anne olunca eee gayte normal yani:) Hepsini guzel gunlerde kullansin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duymamıştım, güzelmiş. Teşekkür ederiz güzel dilekler için ve sevgiler.

      Sil
  3. Etekler çok güzel olmuş, çok şanslı bir kızınız var :)

    YanıtlaSil
  4. aynı annem ve ben.ben de evime dönene kadar anneme birçok kıyafet diktiriyorum ve hepsini severek giyiyorum.kızınız da güzel günlerde giysin :)

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık, çok tatlı olmuş etekler, hem şık hemde kıs için sıcak tutacak kumaşlar kızınız da sizin gibi maharetli anlaşılan nakış işleri kolay değildir. Hobiler her zaman niyeti nedir çok iyi olur. çile pile giyilsin etekler. Kastamonu işi kalın dokulu kumaşla ise ne yapılacağını bilemedim , biraz düşünmek gerek ziyan edilecek bir şey değil, özel bir parça çok güzel. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Eski günleri hatırladım. Anneciğim de bana ne güzel dikerdi. Ama benim dikişlerimde hep prova çıktığı için dikiş maceralarımızın sonu hüsranla biterdi:) Şimdi bende ufak ufak birşeyler yapıyorum ama nerde bizde o maharet.

    YanıtlaSil
  7. Mrb bende sizin gibi dikis dkmkten keyif aliyorum ozelliklede cocuklar icin. Fakat kalp bulmakta zorlaniyorum. Bir yorumunuzdaki Tavsiyeniz uzere etsy den almayi dusunuyorum bende. Fakat kalip cikarmkta burda dergileri gibi mi bir yol izlenmis? Ve olcu birimi metre olarak mi verilmis? Bu konuda beni aydnlatirsaniz kisa zamnda alisverisi mi yapabilirim. Simdiden tesekkurler..

    YanıtlaSil
  8. Sizi kardeş blogların birinden buldum. Takibe aldım. Beğeneceğiniz bloğuma sizi de beklerim. Sevgiyle kalın. http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  9. etekler birer harika:) ellerinize sağlık yeniyim bloğuma beklerim:)http://aysheninhobileri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  10. Telefondan girdiğimde fotoğraflar hiç görünmüyor. Bilgisayardan gidiğimde de bir kısmı görünmüyor. Sorun var sanırım. Yeni yazılarınızı merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  11. Yazılarınızı severek takip ediyordum. Umarım devem edersiniz. Bu arada resimlerin büyük kısmını artık göremiyorum. Bir sorun var galiba. Sağlıkla kalın...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...