7 Aralık 2013 Cumartesi

günlerle gelen 2


Bir menekşe daha açtı, darısı yılbaşı çiçeğine. Sanırım bir süre daha uzun aralıklar olacak yazılarımda. 


Evdeki kumaş yığınlarını bir an önce eritebilmek için, çabuk çabuk bir şeyler dikeyim istiyorum ama kolay olmuyor. En kolayından bebek kumaşlarını, önce battaniyeye, kalan parçaları daha küçük alt örtülere dönüştürdüm, iki küçük yastık da çıkardım bu arada. 


Aa saymamıştım, dört tane olmuş.


 Üstteki hariç, diğerlerine sıkıştırılmış elyaf ile basit yorganlama yaptım.


Bunlar da kalan küçük parçaları kullanarak yaptığım alt örtüleri.


Kumaş dolabında bir rafın yarısı kadar yer açılmış oldu.


Kumaşlardan açılan yere geçmeyi bekleyen şanslı grubun yanında, çok miktarda kumaşın da açıkta kalacağını söylememe gerek yoktur herhalde.


Haa unutmadan, bir kaç yıl önce ilk hevesle, arta kalan kumaş ve nevresimlik parçalardan birleştirdiğim örtüyü de yine basitçe yorganladım. İçine elyaf koydum. Basitçe dediğime bakmayın, en basiti bile çok zaman ve emek istiyor. 


İnşallah kısa sürede görüşmek üzere hoşça, keyifle, sağlıkla kalın...

17 yorum:

  1. elinize sağlık, iyi iş çıkarmışsınız... :)

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık, hepsi harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  3. ne güzeller elleriniz dert görmesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, blog ya da google da yoksunuz sanırım.

      Sil
  4. çok ciciler yaa, basit olsun demişsiniz ama bunlarda baya oyalayıcı şeyler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında evet hem oyalayıcı, hem de fazla bir beceri gerektirmiyor. Cici de oluyor.:)

      Sil
  5. ellerinize sağlık :) bende o küçük dağı ertimeye azmettim ama dediğiniz gibi basit dediğimiz şeyler bile o kadar zaman ve emek alıyor ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O dağın erimeyeceğini hepimiz biliyoruz ama olsun bazen hızlanıyor insan.Teşekkürler.:)

      Sil
  6. Merhaba ben de iki tane benzer bebek yorganı diktim. Bence en zor kısmı kenar biyesini geçirmek. çok faydalı bilgiler bloğuma ben de beklerim, hoşçakalın.. :) http://hobylst.blogspot.com/2013/10/bir-bebek-battaniyesi-daha-dikiyorum.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gördüm çok güzel ve farklı çalışmalar. Sizinkiler daha ayrıntılı ve oyalayıcı. Ama bana biye dikmek en kolayı gibi geliyor. Sevgiler:)

      Sil
  7. Bu yazınızın en başında fotoğrafladığınız kumaşın altındaki battaniye kumaşının adı nedir ve nereden aldınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle sordunuz ki kendimi yarışmada ya da sınavda falan hissettim. O yatak örtüsünü yıllar önce Jua'dan aldım. Ama bu kumaş Bursa Kumaş Pazarı denilen yerlerde sebil gibi. Şurda da gördüm http://forum.donanimhaber.com/m_41748009/tm.htm

      http://sebnemoda.blogspot.com/2011/12/fndkzade-sal-pazar.html

      Sil
    2. Kusura bakmayın nasıl soracağımı bilemedim. Herhalde ben yanlış sordum yatak örtüsü değil de benim sormak istediğim küçük pompomları olan battaniye türü kumaşı soracaktım size. Ben Balıkesir'de oturuyorum o kumaştan arıyorum ama maalesef bulamıyorum onun için size adını ve nerden aldığınızı sordum. Tşk.ler

      Sil
    3. Tahmin etmiştim ama neyse... minky kumaş ya da kabartmalı polar. Bursa Kumaş Pazarları çokça getirmiş her rengi var.

      Sil
  8. merhaba bende sürekli takipçilerinizdenim daha önce size sorular sormuştum yaptıklarınız beni çok heveslendiriyor ankarada oluşunuz ve kumaşları nerden aldığınızı da paylaşmanız çok güzel
    bende kendi kendime öğrrenmeye çalışıyorum dikiş dikmeyi. keşke vaktiniz olsa da küçük bir parçada bebek battaniyesi-yorganı dikişini, biyesini geçirmeyi basit yorganlama dediğiniz kısmı resimleyerek anlatabilseniz kendinize çok çok iyi bakın :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...