23 Eylül 2013 Pazartesi

bir etek, bir dergi, ipli tela ve baykumas


 Çok oldu dikeli, fotoğrafını yayınlayacak bir üretim olmayınca post yavan kalıyor gibi...


Daha önce de dikmiştim bu çocuk modelini, başka bir blogdan esinlenerek. Nasıl durduğunu bilmiyorum ama kullanışlı olduğunu sanıyorum. Eteğin tamamı büzgülü, ancak ön kısımda bel bandı düz arkada ise lastikli olduğundan beden sorunu olmayacaktır. Kumaş İzmir Caddesi Sönmezer İşhanı'ndaki Bursa Kumaş'tan, böyle değişik kumaşları orda daha çok görebiliyorum. Kalınca bir kumaş olduğundan çanta dikmek üzere almıştım. 


Burada ve burada gördüm dergiyi: Creazion. Eski bir dergi olduğundan söz edilse de imkanı yok diye düşündüm. Olsa haberim olurdu! Ankara'nın güzide hobi mekânlarından Şık Düğme'nin yine güzide çalışanlarının konu ile ilgili açıklamalarına göre Elişi dergisi adı ile nakış dergisi olarak camiaya hizmet veren bu dergi, ilk kez bu ay dikiş dergisi olarak piyasaya sürülmüş, tabii ki aldım, hatta kaptım diyebilirim. Gözümün dergiye değmesi ile kasaya koşmam arasında bir ya da iki saniye vardı muhakkak. 


Kendi kalıplarımı kendim hazırlayabilmek için gerekli ve yeterli donanıma sahip olmadığımdan ve de pratik biçme denemelerimin hüsranla sonuçlanmasından dolayı, sınırsız bir hazır kalıp arzusu ile takıntı halinde dergi alıyorum. Bir de şu Finlandiya dergisi Ottobre Türkiye'ye gelse... 


Veee, tela form bant (ipli tela) buldum sonunda. Dikisdersi Çiğdem'in nispet yaparcasına :) blogunda gösterdiği ve ince, dökümlu ya da esnek kumaşların yaka, kol ağzı gibi kısımlarının esnememesi için kullanılan tela. (Çğdem'in websitesi açılmıyor bu arada, nedenini bilen var mı?) Penye (jarse de olabilir) kumaşın arka yakasına yapıştırdım. Esnek dikiş için makinemin fotoğrafta gördüğünüz dikişini kullandım, yeni bir buluş icat etmiş gibi mutlu oldum. 


Telayı Moda Çarşı'nın üst katında, (4. çarşı) Karaca Ticaret isimli, terzi malzemeleri satan dükkanda buldum. Şık Düğme'nin tam karşısındaki merdivenden gümüşçünün yanından Moda Çarşı'ya girerseniz, o kata gelirsiniz. Sahibi de Ankara'nın gerçekten dürüst ve saygıdeğer esnafının bir örneği. Bilgili ve ilgili, daha ne olsun?


Yenilikler bunlarla sınırlı değil, bir de kumaşçımız var: baykumaş. Hesaplı ve farklı kumaşlar var onlarda. İlk siparişimde, tamamen benden kaynaklanan bir karışıklık yaşasak da siparişten daha çok gönderilen hediye kumaşlar ile kalite-fiyat orantısının nedensiz bir şekilde tüketici lehine bozulduğu bir sanal dükkan. Daha da gelişeceğini, ürünlerini çeşitleyeceklerini ümit ederek, halâ bakmamış iseniz, bir bakın derim. Hatta şimdi link verirken baktım, hobi kumaşları gelmiş, şimdi oraya gitmem lazım:) Keyifle kalın. 

12 yorum:

  1. dergiyi aldım ben de ama kalıpları denemedim henüz. sen başladın sanırım. nasıl kalıplar? bu arada eteğin kumaşına bittim!

    YanıtlaSil
  2. O etğin kumaşına modelin duruşuna bayıldım:)) dergiyi bende bugün aldım hata çok merak etiğim için leopar bluzun kalıbını azönce çıkardım birazdanda kumaşa uygulayıp keseceğim :)) inşallah güzel bir şey çıkar diye umuyorum:))

    YanıtlaSil
  3. Bu dergiyi bir arkadaşım da almış çok beğendim ben. Burda dergisi artık sürekli kendini tekrarlıyor bende 50-60 dergilik bir koleksiyon olduğu için artık modeller arasında fark göremiyorum

    YanıtlaSil
  4. Eteğin kumaşı ne kadar güzelmiş modelde çok şık olmuş elinize sağlık. Elişi Dikiş dergisi bu eskiden elişi olarak çıkan dergiyi dikiş dergisi yapmışlar, http://byhandeerdede.blogspot.com/2013/09/yeni-dergimiz-el-isi-dikis.html blogumda dergiden bahsetmiştim. Gerçekten güzel bir dergi basit kalıpları var.

    YanıtlaSil
  5. Yeni ciciler buluşlar dergiler. Keyifle okundu bu yazı :)

    YanıtlaSil
  6. Bir de Patrones (ispanya dergisi)gelse buralara..Onun kalıpları da çok güzel..

    YanıtlaSil
  7. zeytinburnuna giderseniz(gelirseniz )penye kumaşların kilosunu 1 yada 2 tl ye alabilirsiniz .ana caddenin karşısında da dericiler var oradadan da deri alırsınız belki:).farkında degildim sitemin gittigini .fark ettim bir kaç gün içinde düzelttim .hata senin .baa söyleseydin ipli telayı ,gönderebilirdim :)geç gönderirdim ama gönderirdim .etek çok hoş olmuş .yurdumada tasarımcı kumaşları gelse ,yada bizim kumaşçılar biraz kopya çekse ne hoş kumaşlarımız olur .yurdum bir kumaş cennetiyken böyle kumaşlara erişmek çok zor .hadi kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  8. dikişleriniz çok güzel ,özellikle kızı olanlar için.tam da bu etekden yapmak istiyorum resimli anlatım istiyorum.pleaseeee.yapmaya çalışdım bişey çıktı ortaya ama tam bunun gbi olmadı.bel bant kısmını özellikle gösterir msnz.3 yaşa göre yapcam ama kızım boy ıyı ama bel zayıf bu tarz etekler iyi oluyor.ön bant düz arka bant lastikli yapımı anlatın lütfen bu eteği ölçüleriyle anlatın.elinize sağlık.sevgiyle..

    YanıtlaSil
  9. aaa ben de en ilginç kumaşlarımı oradan bulurum çoğu zaman! zaten bu kumaşa da kendime etek olur mu acaba diye bakmıştım ilk :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba üstteki kendinden desenli çocuk eteğinin kalıbı hangi yılın hangi sayısında acaba?

    YanıtlaSil
  11. yapılışını anlatır mınız? kalıpla çalıştıysanız hangi kalıp ?tşk

    YanıtlaSil
  12. Paylaşımlarınız için teşekkürler.. Kaliteli yayınlarınızın devam etmesini temenni ederiz...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...