19 Nisan 2012 Perşembe

her telden

Bölüm 1 

Yorganlama ile ilgili video ararken rastladığım ve küçük projelerde iyi olacağını düşündüğüm bir yorganlama (quilting) tekniğini denemeye kalkıştım. Kumaş parçalarını birleştirmeden, alt kumaş ve elyaf katmanının üzerine doğrudan dikerek yorganlama yaptım. 


Diktiğim bu minik örtüyü, dikiş makinemin altına yerleştirdim, çalışırken sesinin fazla çıkmasını engellemek için. Yararı olur mu bilmem. Gerçi yeni makine pek ses çıkarmıyor ama...


Bu yaptığım işe patchwork ya da kırkyama demeyi uygun görmüyorum, çünkü patchwork çok farklı,  tamamen el işi ile yapılıyor. Kumaşları makine dikişi ile birleştirilen, yorganlaması da makinede yapılan işin patchwork olarak adlandırılması, patchwork yapanlara haksızlık gibi geliyor.  


Bölüm 2 


Singer Dikiş Rehberi ile Singer Dikiş Teknikleri kitabı arasında bir fark olup olmadığını soran arkadaşlara:
Her iki kitapta da neredeyse aynı teknikler üzerinde durulmuş. Örneğin, yukarıda Dikiş Rehberi kitabında gömlek kolu yırtmacı anlatımı; aşağıda  aynı konunun Dikiş teknikleri kitabında anlatımı var. 


Ayrıca her iki kitabın arkasında da dikiş projeleri var. Dikiş Rehberi'ndeki az sayıda projeden bir örnek:


Bu da Dikiş Teknikleri'nden bir proje örneği:


Her iki kitapta da projelere dair kalıp yok, sadece ölçüler verilmiş. Benim gibi kitap konusunda maymun iştahlı iseniz, ilgilendiğiniz konularla ilgili kitaplardaki bir tek cümle farkı bile yeter kitabı almanız için. Bu sadece dikiş kitapları için değil, ilgimi çeken tüm konularda böyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...