24 Nisan 2015 Cuma

dergi deneyimi ve minik ütü


Bir önceki yazımda bahsettiğim dergiden diktim bu elbiseyi. Evet. dikiş payı içinde kalıpların. Bu derginin kalıplarının büyük olduğunu belirten arkadaşlar, muhtemelen bu hususu gözardı etmişler. Dikiş payı içinde olunca kalıba sıfır konumda kesilecek tabii ki kumaş. 


Modellerinin düzgün ve klasik olmasından dolayı beğenmiştim dergiyi. Kalıplar da güzel. 1.68 boy için çizilmiş olmasına rağmen, Burda dergisindeki gibi neredeyse bele kadar inen kol oyuğu veya yaka açıklığı yok bu kalıpta. Edepli yani...Edepli elbise kavramını bundan 10-15 yıl önce, pantalonların çok revaçta olup çalışan kadınlara göre elbise bulmanın imkansıza yakın olduğu zamanlarda, günlerce dolaştığımda uydurmuş, nihayet bulabildiğim edepli elbiseyi uçarcasına kapıp, ilk giydiğim gün yandan neredeyse beline kadar ve birleştirilemez yan yırtmacını fark etmiş, yine de birleştirip bir kaç kez giymiştim. Bir-iki yıl sonra elbise moda oldu, modeller çoğaldı tabii.


Kalıpta sadece öndeki göğüs penslerini 3 cm kadar yukarı aldım. Arka uzun penslerin dikişini yapmadım. Prova sonucuna göre yapabilirim. Cepleri kumaşın arka yüzünden çalıştım ancak mutfak önlüğü gibi görününce söktüm. Bir deneyim oldu. Şimdi diksem ufak tefek değişiklik yaparım kalıpta. 

Söktükten sonra
Dergideki tüm kalıplarda dikiş payı dahil mi emin değilim. Sanki aşağıdaki yazılarda bir açıklama var gibi. Simplicity kalıplarında açıklama İngilizce olduğu için anlamak kolaydı. Almanca bilen olsa da şu bölgenin tercümesini yapsa, ne güzel olur. 


Ha bir de, minicik bir ütü buldum. Tam istediğim gibi. Sap kısmını, biraz yüklenince kırdım sanırım. Yine de çok güzel ütülüyor. minicik yerleri bile ütüleyebiliyorum. 


Bir sonraki projem, 2 yaş için beyaz elbise olacak. Su damlası desenli kumaşın yeşilini de kızçeye bluz dikebilirim belki. Diğer renkli kumaşlar da ince pamuklu. Muhtemelen çocuk elbisesi olacaktır. 


Mutlu bir hafta sonu geçirmeniz dileği ile... 

9 yorum:

  1. Yaaaa az önce bir yorum yazmıştım nereye gitti bilemedim. Üstelik daha bitmemişti bile yorumum :) Neyse, tam sonuna gelmiştim, güle güle giy kumaş da model de çok güzelmiş diyecektim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bazen oluyor böyle şeyler.

      Sil
  2. Merhab almanca konusunda yardimci olmak istedim ama resmin kalitesi cok düsük yazilar okunmuyor malesef
    Fatma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraf için maalesef şimdilik bir şey yapamıyorum. Iphone5 ile çekiyorum ve mail ile gönderiyorum, iyice kalite düşüyor. Yine de teşekkürler.

      Sil
  3. Baska birsey belirtilmedigi müddetce 1,5 cm lik dikis payi mevcuttur. Yanliz fazla beden bulunan kaliplarda isaretlenmemistir. Lütfen kendi besenininizi kalemle tekrar isaretleyiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çeviri için çok teşekkür ederim. Bundan şunu anlıyorum: Birden fazla beden için verilmiş kalıplarda dikiş hattı işaretlenmemiş, tek bedenli kalıplarda dikiş hattı işaretli.

      Sil
    2. Aynen öyle
      Kolay gelsin
      Fatma

      Sil
  4. nasıl güzel bir elbise kumaşı ayrı güzel ellerinize emeklerinize sağlık.. dikişe yeni başlayan biri olarak sizi izlemeye aldım http://gizlidikisingizemi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. çokkkkkkk özür dilerim dikiş bloglarını siteme kaydediyordum malesef sağa tıklayınca yanlış link gönderdim :(http://ayselmelike.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...