17 Aralık 2011 Cumartesi

Cath Kidston çanta


Büyük kitapçılarda saatler süren aramalarım sonucunda D&R'da bulabildiğim Cath Kidston'ın SEW! adlı kitabını, internet sitesinden, mağazadaki fiyatından %25 ucuza aldım. İlk olarak kitapla birlikte gerekli tüm malzemesi verilen çantayı diktim. (shoulder bag)


(Bizim çanta, cüzdan, torba şeklinde birkaç şekilde adlandirdığımız ve işlevine göre alışveriş çantası, seyahat çantası, spor çantası v.s. dediğimiz oluşuma, yabancıların şekline göre de isim vermiş olmaları bana ilginç geliyor. Bu konuyu da başka bir postta ele alalım.)


Dikiş aşamalarını da fotografladım. Gerçekten çok zormuş bu 'tutorial' işi, üstelik hazır kesilmiş, dikiş yerleri işaretlenmiş, sadece dikmesi kalmış bir çantada. Yerli, yabancı tüm paylaşımcı dikiş bloggerlarına yeniden teşekkür ediyorum.


Çanta astarsız olarak verilmiş ama ben ana parçaları gri keten kumaştan birer kez daha keserek astar oluşturdum. Astara bir de cep yapabilirdim. Niye aklıma gelmedi acaba?  Bir de astarı çantanın ağız kısmında 3 cm daha kısa kestim. (çantanın pervazlı olması nedeniyle) Bir de en önemli şey: Her dikilen yeri mutlaka ütüleyin.


Ön ve arka parça ile astar parçalarının kenarlarına sürfile yaptım.


Çantanın ağız kısmı hariç üç tarafını 1 cm içerden dikerek birleştirdim. Dikişten sora dikiş paylarını ütüleyerek açtım. Dikiş payları zaten küçük kesiklerle işaretlenmiş. Kolaylık olmuş.


Astar kumaşı da aynı şekilde diktikten sonra, yine zaten kesilmiş olarak verilen köşeleri katlayıp birbirine diktim ve sağlam olması için iki katı bir arada sürfile yaptım.


Çantayı yüzüne çevirdim.


Düğme briti olarak verilen parçayı uzun kenardan içeriye katladım ve yüzünden diktim.


Briti resimde görüldüğü gibi işaretli ön ortaya diktim.


Pervaz parçasını kısa kenarlarından dikerek birleştirdim. Çanta ağız kısmından aşağı doğru genişlediği için, pervaz da aynı, dikkat edin. 


Astarı yüzüne çevirdim ve pervazın alt geniş olan kısmı ile astar parçasının üst kısmını yüzleri içeride kalacak şekilde dikerek birleştirdim. 



Elimizde şimdi bu iki parça var.


Etiketi de çantaya diksem mi dikmesem mi diye düşünürken 'hadi dikeyim' dedim. O kadar emeği var ne de olsa!


Çanta bittikten sonra etiketin dikişini beğenmeyip söktüm yeniden diktim. Tabii astarla birlikte dikilmiş oldu. (Siz böyle yapmayın.;)) 

Aslında düğmeleri de astar geçirmeden diksem iyi olurdu ama düğme yerleri belirlenmemiş olduğu için astarı diktikten sonra bir hata fark edersem sökmek zor olur diye düşündüm.

Daha sonra çanta parçası düz durumda, astar parçası ters çevrilmiş olarak astarı çantaya geçirdim Yani astarın içine çantayı yerleştirdim.


Çanta ile astarın dikiş yerleri ve kenarları çakışacak şekilde iğneledim.


Çanta ile astarın ağız kısmını 1 cm dikiş payı ile dikerek birleştirdim.


Peki bu durumda nasıl çantanın yüzünü çevireceğiz? Tabii ki açıklık bırakılması gereken astar alt dikişinden bir parçayı sökerek:)) Sökme işini de abartıp kocaman bir yeri sökmüşüm. 10 cm açıklık yeterli oysa. Çevirdikten sonra büyük bir kısmını yine tersten diktim. Kalanı mecburen yüzünden dikilecek.


Bu açıklıktan çantayı yüzüne çevirdim.


Şimdi elimizde bu çanta var. Tabii açıklığı kapatmayı unutmadan.


Ağiz kısmına 2-3 mm içeriden makine dikişi yaptım.


Sıra geldi çantanın sapına. Düzgün şekilde kesilmiş olarak gelen sapları tersinden 1 cm pay ile diktim. Dikmeye ortadan başladım kaydırmamak için.



Her iki uçtan ayrı ayrı şiş kullanarak yüzünü çevirdim, açıklık ortada olduğu için kolay oldu. (Tehlike: Yuvarlak dikişlerde belli yerleri çıtlatıp çıkarmak gerekiyor. Hala düzgün yapamıyorum bu işi. )


Yüzünü çevirip ütüledikten sora 3 mm içeriden süs dikişi yaptım. Açıklık da kapandı böylece.


Çantada üst dikişi çok sevmediğim halde orijinaline sadık kalmak için 3 cm içerden dikiş çektim. İlik açıp düğmeleri de diktikten sonra çanta tamam oldu. İlik elde de açılabilir. Ben makinemin ilik aparatı bozuk olduğu halde ısrarla makinede açtım.  


14 yorum:

  1. harika..kumaşın deseni de modelide çok güzel..ellerinize sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. o kadar güzel anlatmışsınız ki.ben dikişle başı pek hoş olmayan biri olarak çok özendim.ellerinize sağlık iyi günler de kullanın.şimdi blogunuzu gezmeye gidiyorum bana da buyurmazmıydınız.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. 10 marifette de yazdığım gibi çok beyendim renk ve desen de çok güzel güle güle kullanın

    YanıtlaSil
  4. Hobihuzur, ben sizi daha eskiden de tanıyordum zaten de, blogunuzu Ekim'den itibaren görünce şaşırdım, yanılıyorum herhalde diye, izlediğim bloglara ekleyememiş olsa da sizi, daha ekleyeceklerim var çokça. Yorumunuz için teşekkürler.

    Aksungur46, aynısı sizin için de geçerli, sık sık ziyaret ediyorum blogunuzu hele patchwork ve minyatür çalışmalarıza bayılmıştm.

    Eskiden blogum olmadığından yorum yazmayı da gereksiz bulurdum. Şimdi ise vakit olsa keşke beğendiğim her şeye yorum yazabilsem diyorum. Gerçekten motivasyonu artırıyor beğenilmek. Bundan sonra yalnızca hafta sonları da olsa beğenilerimi ifade etmeye dikkat etmek istiyorum.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir çanta ve kesinlikle çok iyi bir anlatım... Yeni dikiş makinası almış birisi olarak -henüz tek bir şey bile dikmedim ve cahil cesaretiyle makine almaya kalkıştım - bloğunuzun iyi bir takipçisi olacağım sanırım. Selamlar...

    YanıtlaSil
  6. Esen, çok teşekkür ederim.
    Ehlikeyf, bir kişiye dahi yardımım olacaksa devam ederim anlatmaya. Beğendiğinize sevindim.

    YanıtlaSil
  7. mayıstan beri bloğum var ama ben bazı yazıları siliyorum,oyüzden ekim görünüyor :) ah buarada kumaşlarınızı nerden alıyorsunuz bulamıyorum ben , paylaşırsanız sevinirim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. hobihuzur blogunuza da yazdım. Ben de Ankara'da kumaş sıkıntısı çekiyor ve bir İstanbul seyahati planlıyorum. Ama şunu da söyleyebilirim ki, Erol Kumaşçılık ve Kadıköy Cuma Pazarı bir kumaş cenneti. Gerçi Erol'da bulamadığım bazı kumaşları topu topu iki kez gittiğim Cuma Pazarı'nda bulmuşluğum vardır. güzel çalışmalarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  9. evet okudum yorumunuzu teşekkür ederim ama ben ne ankara da ne de istanbul dayım..ben internetten satın aldığınızı düşünmüştüm,neyse artık kısmet..tekrar teşekkür ederim ilginiz için..sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. hobihuzur, nerede yaşaadığınızı blogunuzdan biliyorum ama sanki bi yerde istanbul'a ya da Ankara'ya kumaş için gideceğinizi söylemiştiniz gibi geldi. İnternetten de kumaş aldım. Etsy'yi tavsiye ederim ama daha onları kullanmaya kıyamadım.

    YanıtlaSil
  11. seneye burdan ayrılıcaz nereye gidicem belli değil,tayin bekliyoruz yani :) eh ozamana da 6 7 ay var..etsy hiç düşünmedim,dil yok zaten :) bakalım nasıl olacak belli değil..Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. hobihuzur, inşallah güzel ve kumaş seçeneğinin bol olacağı bir yere gidersiniz. Güzel bir kumaşın nerede karşınıza çıkacağı pek belli olmuyor ama...

    YanıtlaSil
  13. Geçen yıla ait bu posta ulaştım google da arama yaparken ve bu dergiyi öğrendim, umarım hala vardır, bende edinmek isterim, çantanız harika olmuş bende bir CK sever olarak hemen düşeceğim peşine bu derginin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya Kuzusu, teşekkürler. Ben de bakınıyorum bu kitap için. Bulursanız haber verelim arayanlara. D&R tekrar getirir belki. Cath Kidston kumaşlarını da bir bulabilsek. Sevgiler.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...